halaman

Tuesday, December 28, 2010

penangan caffeine

dah pukul 2.45,aku tak boleh tido lagi..nak layan karinegri,dah kena block pulak. cibai sungguh sapa yang report tu. karingeri tu dah macam dadah bagi aku. boring sangat,aku bukak la youtube. search 'japanese ghost',dah la sorang-sorang dalam bilik. boleh rasa hormon adrenalin mengalir kat seluruh tubuh. walaupun hantu tu nampak fake,tapi cukup la nak buat darah jantan aku ni berderau.

mata masih di monitor,telinga di sumbat dengan earphone,sambil mendengar lagu nirvana. layan beb. COME AS YOU ARE. tau tak apa yang hebat pasal nirvana ni? kurt cobain boleh goreng sambil menyanyi. susah. aku dah try banyak kali,tapi tak boleh. mungkin aku tak sehebat kurt cobain kot. yela,dia legend grunge kot. aku ni pulak cuma budak mentah yang baru nak berjinak-jinak menjadi ahli muzik.

masih bosan. nak text,takde awek. aku tengok budak sebelah katil aku,best je bergayut. ah! lantak ah!! tukar cite lain. haaa,ni..aku cukup tak puas hati la! kenapa mesti duit alaun kpt lambat masuk? aku dah segan nak intak dengan mak aku. tapi nak buat macam mana,kat sapa lagi aku nak mintak. KPT,masuk la cepat. kad bank islam aku tu pun dah berhabuk. lama sangat tak guna. dah berhabuk kat dalam dompet yang bersawang ni.

esok kelas introduction to construction. bantai tido je laa. bukannya dia ajar apa pun. cuma aku pelik la,macam mana joyeh boleh fokus dalam setiap kelas? aku try,tapi tak boleh. mungkin dia keturunan kurt cobain kot. apa je yang dia buat,mesti aku susah nak tiru. tapi aku boleh tiru gaya dia jalan. ok la tu..

dah lama tak balik rumah..tapi kalau aku balik,apa je aku boleh buat? dah la takda transport,terperuk ja. dalam masa sama aku nak jumpa parent dengan adik-adik aku. dilema betoi laaa.

new year pulak ada kelas. dah masuk U ni,macam-macam peraturan pelik tercipta. aku pun tak paham. dah la kelas basic design. kena menghadap muka-muka prof yang dah bertahun-tahun menjadi arkitek. leaps tu pulak,diorang ni expect kitorang boleh buat benda yang diorang boleh buat. apa kejadahnya?? kami ni baru setahun jagung dalam bidang design mendesign ni. tahu la dah lama,tapi jangan ka nak poyo sangat. prof-prof ni juga,dah buat ramai budak yang pada mulanya minat pada design,beralih arah. bahaya tu. kami ni aset negara..tak boleh main-,main.




aku nak gitar kat atas tu boleh tak?? gitar tu adalah benda pertama dalam list aku nak beli kalau duit cukup.

kat bawah ni gajet-gajet yang aku teringin nak ada mengikut turutan

1)gitar tadi tu la.(gibson SG)
2)laptop
3)lesen kereta(gajet ke)
4)kereta mazda6
5)rumah banglo kat tepi pantai.

tapi masalahnya,kalau waktu macam ni pun aku tak tido lagi,esok pagi kuliah mengantok,tak boleh fokus,sekaligus aku tidak akn faham. apabila tidak faham,pasti menyukarkan aku untuk menjawab soalan exam. apabila tidak boleh menjawab soalan exam,aku akan gagal. apabila aku gagal,aku tidak akan mendapat peluang pekerjaan yang hebat,apabila tidak bekerja,mana nak dapat duit? takda duit,macam mana aku nak beli benda-benda kat atas tu??
so,aku nak tido laaaa. dah ngantoooookkkkkkkk
bye!!!

conclusion:kalau serius sangat kejar sesuatu,mesti kita tak dapat. chil2 je la
just follow the flow!!

No comments:

Post a Comment