halaman

Wednesday, March 16, 2011

masamerubahsegalanya

dulu kecik-kecik aku selalu main tuju selipar. bila petang ja,lorong depan sekolah agama rakyat kat kampung aku tu jadi port paling best nak main tuju selipar ni. kriteria selipar yang digunakan-TAKDAK-. pakai letak ja selipar mana yang ada. tapi selipar yang paling best nak dijadikan penuju,selipar jepun TAT SENG. aku tak sure la ada lagi ka tak selipar tu kat pasaran,tapi selipar tu memang keras,padat,berat.

budak-budak bandaq mungkin tak tau kot macam mana nak main tuju selipar ni sebab depa dibesaqkan dengan PS1 masa tu. ps1 mana ada game tuju selipar. kalau aku nak cerita cara main dia memang jadi jurnal la blog aku ni.

ok,point sebenar aku nak cakap adalah,bila dah besaq ni kenapa aku dah tak main tuju selipar? padahal dulu aku minat gila-gila-gila main menatang tu. sampaikan aku harap game ni boleh masuk dalam olimpik. boleh la aku participate. tapi bila dah membesar,aku dah tak minat nak main. kenapa??

setelah dikaji punca serta sebab musababnya,baru aku tau yang semakin kita membesar,kita semakin matang. apabila kita semakin matang,taste berubah. dari permainan tuju selipar aku bertukar kepada futsal. konklusi hari ini,kalau aku suka kat orang tu hari ni,tak bermakna aku akan suka dia sampai bila-bila. dan kalau dia tak suka aku hari ni,tak bermakna dia tak suka aku sampai bila-bila. bila sampai masa nanti,dia akan sedar yang sebenarnya taste orang akan berubah mengikut masa serta trend. chill la,masa panjang lagi. live yourlife. macam alak cakap,"kau boleh buat apa saja masa belajar kat U ni,bila dah kerja nanti,hidup kau akan bosan". 

orang bijak akan belajar dari pendengaran,penglihatan,penghayatan. orang bijak jugak percaya kepada instinct dia sendiri. mcm sniper.

2 comments:

  1. such a lonely day~~ in my life~~ the most lonely day in my lifeeeeeeeee~~~

    ReplyDelete
  2. betul3.. syok.. smpai kat skolah pon main lagi.. lawak btol la.. nsb kat u da x main.. malu.. hehe

    ReplyDelete