halaman

Saturday, February 5, 2011

podacet!!

badi cuti panjang memang sungguh haram jadah. berat badan meninggkat,mutu bersukan pula menurun. apa nak jadi ni? tengoklah,nak taip pun aku dah malas sekarang. kena buat something sebelum BMI aku bertambah sekaligus meletakkan aku dalam kategori ohbest!

cukup la kot cerita pasal berat aku. macam perempuan pulak kecoh pasal berat badan,diet,gemuk apa semua ni. bukannya apa,cukup lah aku jadi gemuk masa sekolah rendah dulu. aku tak nak jadi gemuk macam dulu dah. SIAL LAH!! aku tak nak cakap pasal gemuk dah.benda ni buat aku down. move to another topic. okay,pasum tinggal lagi 2 bulan je. ye2,aku tahu alam bina BUKAN pasum,but who cares? kali ni biarlah aku label alam bina sebagai pasum buat sementara waktu,sementara tunggu gelaran yang sesuai untuk alam bina ni. pasum dah nak tamat,masalahnya sekarang ni,macam mana aku nak bawak balik barang2 aku tu balik taiping? dah la banyak macam haram,kena balik naik bas pulak tu. sedih,sedih.

tapi lagi sedih bila pikir nak tinggal kawan-kawan. ya,ya! aku tahu alam bina akan masuk UM balik. *mulut-mulut budak sains faizalkali serta sains hayati binti nordin ni memang susah nak tutup. tapi kesedihan tu tetap boleh rasa la. mesti suasana dah tak macam dulu(sekarang pun dah tak macam dulu). semua berpecah ikut course,tapi nasib baik la fakulti boleh jadi tempat kita lepak lagi. harap-harap takde la yang tukar universiti.

aku juga dalam dilema nak amek architecture atau building survey. kalau aku amek architecture,tu memang minat aku sejak dulu. tapi bilah fikir semula,archi banyak pakai duit. kalau aku tak dapat biasiswa,parak la nak pakai ptptn. archi belajar lama sangat laa. aku nak cepat kerja sebab aku dah letih tgk bapak aku kerja cari duit. BS pulak bukan minat aku yang terutama,tapi pembelajaran dia sekejap je. cepat sikit dapat kerja. mana satu la ni. tgk la pointer nanti mcm mn dulu. kalau basic design asyik kena hentam je,mmg gelap la masa depan nak masuk architecture. aku ingat dulu aku dah pandai lukis dah cukup hebat la untuk aku ambik architecture. rupanya aku silap. kalau aku tahu,akau amek kursusu gubahan bunga straw dengan kelas jahitan bermanik kat kampung aku tu. boleh la meransang kreativiti aku ni.

silap jugak sepanjang aku sekolah menengah,aku tak diberi peluang belajar seni. form 1 sampai form 3 kelas seni ganti dengan arab. form 4 dgn forn 5 dah tak boleh ambik seni sebab dah terlambat. so,sape yang dulu amek kelas art,takyah nak poyo sangat la dengan aku yang menjadi mangsa keadaan.

papehal roger-roger ah!
chow!

3 comments:

  1. hahaha. badan kau agak naik lahh. pandai pandai jaga makan. huhu.

    better amik archie je haiqal. BS kat Mlysia takda akta lg. so, disqualified. kau tak baca berita ke?

    ReplyDelete
  2. hahahaha. okay wani,aku akan jaga pemakanan

    ReplyDelete
  3. leklu wani....sape ckp bs takda akta lagi....aku pilih bs... pandangan perspektif yg korng tak tau tapi aku tau...byk klebihan bs brbnding archi...dan satu lagi...kita tgk 10 tahun dri skang....
    HAHAHAHAHAHAHHAHAHAHA

    ReplyDelete