halaman

Saturday, April 2, 2011

genetikbapakaku

"dulu masa mak mengandung kat hang,abah selalu bawak mak pi jamming,sebab tu kot hang ikot perangai abah hang,nak jadi rock star" (ayat last tu aku tipu)


iya! tepat sekali. memang betul apa mak aku cakap. memang bapak aku suka bawak mak aku teman dia pi jamming masa mak aku mengandungkan aku. sweet kan?? aaaaaaaa(bunyi sweet) mak aku cerita bapak aku dulu main bass sambil jadi vokalis. tapi bapak aku cakap dia main gitar,bukan bass. mak aku nak cover line dia cakap,dia perempuan,mana tau benda-benda ni.

drummer band bapak aku,arwah pak cik rahim. badan dia macam badak(budak fizikal satu sekolah dengan ezas) dia pernah cakap kat mak aku,anak ni nanti lahir mesti jadi ahli muzik ni. mak aku pun ketawa malu-malu sebab masa tu mak aku baru umur 19 tahun. kira stage tengah control ayu lagi lah.mak aku pernah cerita bapak aku suka mainkan satu lagu ni untuk mak aku. aku dah tak ingat lagu apa. tapi aku dengar cerita ni.agak sweet la. tak sangka bapak aku romantik macam tu sekali.

masa mak aku mengandungkan aku jugak,mak aku cerita dia pernah hampir-hampir keguguran. sebab jatuh motor. ceritanya macam ni. mak dgn bapak aku naik motor,masa tu malam,tengah best nyanyi lagu seiring dan sejalan,tiba tiba!!! ada budak bagero naik basikal melintas kat depan motor bapak aku. bapak aku cuba elak! malangnya,bapak dengan mak aku yang tergolek dog. kesian. tapi nasib baiklah masa tu aku berpaut teguh pada umbilical chord,so tak gugur la.

masa mak aku mengandungkan aku jugak,bapak aku hampir menemui ajal. bapak aku ni dulu driver lori treler. biasa la travel dari taiping sampai ke KL. satu hari ni,(kejadian ni berlaku 23 sept 1992,sebulan sebelum aku lahir) bapak aku dengan kawan dia rehat kat tepi jalan. macam selalu kita tengok. bapak aku tido time tu. entah macam mana,bapak aku story,dia terjaga! bukak je mata,perompak dah acu pistol kat dia,dia sempat elak,tapi kena kaki dia! yang aku respect tu,dia boleh lagi lawan dengan perompak tu. dia buh penerajang,piiiuuu terpelanting perompak tu terkeluar dari lori. kawan bapak aku yang kat seat driver ni,dengar je kecoh-kecoh,dia terus start enjin lori.blah! bapak aku kira bernasib baik laa. bayangkan kalau dia tak tersedar masa tu.mau berkecai kepala. SYUKUR KEPADA ALLAH!

lahir je aku kat dunia ni,mula-mula tok wan aku nak letak nama MOHAMAD AZAN. stylo seeehh. tapi aku tak setuju. tak ranggi katanya. so dia letak MOHAMAD HAIQAL yang lebih korporat serta berwibawa. sepanjang aku dalam perut mak aku,macam-macam benda jadi. sebab tu kot aku lagi tough kalau nak dibandingkan dengan adik-adik aku(ni betul,tak tipu)


konklusinya di sini.aku teringin ada awek yang perangai macam mak aku. dan aku cuba nak jadi se sweet bapak aku. mesti hidup bahagia. kadang-kadang ada jugak gaduh,standard ah, mcm cerita wrestling,sekejap geng,sekejap gaduh.

No comments:

Post a Comment