halaman

Tuesday, September 13, 2011

dah tak macam dulu

"dah mesej afiq,joye,paul sume ajak turun makan?"

"dah2,afiq turun lambat sikit. paul otw."

'joyeh?"

"ntah,aku call tak jawab,tido kot"

dialog klise aku dan aman dari pukul 8.00-8.30 malam. dah settle mandi semua,aku mesti tanya aman soalan tu. boleh kata tiap2 malam,aku,afiq,paul,akram,joyeh,aman,wahab makan semeja. table keramat alambina. takdak sapa berani ceroboh. padahal kitorang tak declare pun tu meja kitorang. tapi ntah,xtau asal orang lain cuak nak duduk. mungkin itulah yang dimaksudkan dengan penghormatan.

1,2,3,4,5

5 orang,muat ah kete,nasi lemak jom!

makan nasi lemak adalah trend yang diperkenalkan oleh wahab. walaupun sekejap,tapi fenomena nas lemak ni memang mengancam. plus otak-otak senggama minda dia lagi. perghhhh!!

"hello,jom lepak a malik!"
"bape orang follow?"
"aku,kau akram,ezas."
"jap aku solat jap!"

benda ni la yang paling ditunggu-tunggu. event seminggu sekali. lepak a malik,setapak. situ semua ada. shisha,roti bom,satay,air kosong. complete. belakang dia ada uptown danau kota pulak tu. werghhhh!!! mantooop!!

tapi tu semua masa bulan mei 2010 sampai april 2011 je la. sekarang ni dah bulan september. dalam tahun yang sama,hidup aku berubah dengan drastik. dulu semua satu bumbung,sekarang dah lain-lain dah. paling malang aku la. dulu semua belajar benda yang sama,sekarang aku jadi pengukur,diorang jadi pereka,pengurus. semua ni dah tak macam dulu dah. tapi at least semangat tu masih ada. bila jumpa, kami masih mcm dulu. cuma takdir dah tentukan mcm ni. suatu hari nanti kena berpisah jugak.

No comments:

Post a Comment